Digital Game-Based Learning in der Bildungspraxis
Möglichkeiten, Herausforderungen und Perspektiven
Digital game-based learning opens up new possibilities for independent, multimedia learning. Corresponding concepts have been developed and tested in various areas of education for many years, for example to promote the intrinsic motivation of learners or...
Erscheint am 09.12.2024
versandkostenfrei
Buch (Kartoniert)
24.90 €
- Lastschrift, Kreditkarte, Paypal, Rechnung
- Kostenlose Rücksendung
Produktdetails
Produktinformationen zu „Digital Game-Based Learning in der Bildungspraxis “
Klappentext zu „Digital Game-Based Learning in der Bildungspraxis “
Digital game-based learning opens up new possibilities for independent, multimedia learning. Corresponding concepts have been developed and tested in various areas of education for many years, for example to promote the intrinsic motivation of learners or to develop complex skills and abilities. The spectrum of digital learning formats ranges from serious games for political education work to VR simulations in the context of vocational education and training.The book offers a multi-layered insight into the current discourse on digital game-based learning. The challenges of digital teaching and learning designs are critically reflected on from the perspective of various disciplines and concrete application possibilities and potentials are demonstrated using practical examples.
Autoren-Porträt
Dr. Petra Franziska Köster, Leiterin der Kooperationsstelle Hochschulen und Gewerkschaften Hannover-Hildesheim, Dr. Björn Allmendinger, stellvertretender Geschäftsführer von Arbeit und Leben Niedersachsen und Lehrbeauftragter am Institut für Berufspädagogik und Erwachsenenbildung der Leibniz Universität Hannover
Bibliographische Angaben
- 2024, 150 Seiten, Maße: 14,8 x 21 cm, Kartoniert (TB), Deutsch
- Herausgegeben: Björn Allmendinger, Petra F. Köster
- Verlag: Verlag Barbara Budrich
- ISBN-10: 3847430262
- ISBN-13: 9783847430261
- Erscheinungsdatum: 09.12.2024
Kommentar zu "Digital Game-Based Learning in der Bildungspraxis"
0 Gebrauchte Artikel zu „Digital Game-Based Learning in der Bildungspraxis“
Zustand | Preis | Porto | Zahlung | Verkäufer | Rating |
---|
Schreiben Sie einen Kommentar zu "Digital Game-Based Learning in der Bildungspraxis".
Kommentar verfassen